Mene sisältöön


Parainen voitti kultaa kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuissa

23.5.2012
vinnarna2.jpg

Seitsemättä kertaa järjestetyn Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun voitot menivät Tampereelle, Raumalle, Vaasaan ja Paraisille. Kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 48 työtä matkailu-, rekrytointi- ja kilpailukykysarjoihin sekä vuoden markkinointituote -sarjaan. Palkinnot jaettiin Piiri 2012 -suurtapahtumassa Salossa 22.5.2012. 

Matkailusarjassa kultaa nappasi Paraisten kaupungin World’s longest table. Pieni Nauvo Paraisten kaupungissa rakensi maailman pisimmän pöydän osana Septemberfestival.fi-tapahtumaa ja voitti sillä Guinnessin maailmanennätyksen. Tuomaristo piti innovatiivista hanketta mahtavana ideana, jonka avulla on maailmanennätyksen lisäksi pystytty tuomaan aluetta ja sen mahdollisuuksia oivallisesti esiin. Palkintona on markkinointikampanjoja 25 000 euron arvosta.

Matkailusarjassa palkittiin markkinointia, jonka tavoitteena on kotimaisten tai ulkomaisten matkailijoiden ja kävijöiden houkutteleminen kuntaan tai seudulle:

1. Paraisten kaupunki: World’s longest table

2. Savonlinnan Seudun Matkailu Oy: Tehtävä Saimaalla

3. Hangon kaupungin matkailutoimisto (Oy Hansea DC Ab): Hangon matkailutoimiston Facebook-sivu "Hulluna Hankoon - Galen i Hangö"

Tuomaristoon kuuluivat toiminnanjohtaja Yrjö Westling, SEKES ry / toiminnanjohtaja Hannu Komu, SUOMA ry / yhteisömarkkinoinnin suunnittelija Ari Lohenoja, Puolustusvoimat / talousmaantieteilijä Sari Klinga, Finnish Place Branding Oy / toimitusjohtaja Lauri Sipilä, MARK Suomen Markkinointiliitto r.y. / viestintäpäällikkö Kai Ovaskainen, SOK Maine ja vastuullisuus / satamajohtaja ja Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun 2011 voittaja Hannu Lappalainen, Lappeenranta. Tuomariston puheenjohtajana toimi Suomen Kuntaliiton markkinointipäällikkö Merja Olari-Sintonen. 

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset Kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys SUOMA ry. Kilpailu on osa Piiri-toimintaa, joka on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamisen vahvistamiseksi.

Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, MTV3, Otavamedia, KL-Kustannus Oy / Kuntalehti, Finlands kommuntidning.

Lisätietoja:
Jari Seppälä, viestintäjohtaja, Suomen Kuntaliitto, p.09 771 2010,
Merja Olari-Sintonen, markkinointipäällikkö, Suomen Kuntaliitto, p. 09 7712676
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailut: www.piiri.info 

Sivun alkuun